Spektakle Akademii
REPERTUAR
PROGRAM
6 czerwca 18:30 - "Yerma" F. Lorci, reż. Anna Romberg, kurs wieczorowy (obsada 1), Scena Akademii PAPA
6 czerwca 20:30 - "Yerma" F. Lorci, reż. Anna Romberg, kurs wieczorowy (obsada 2), Scena Akademii PAPA
7 czerwca 18:30 - "Yerma" F. Lorci, reż. Anna Romberg, kurs wieczorowy (obsada 2), Scena Akademii PAPA
7 czerwca 20:30 - "Yerma" F. Lorci, reż. Anna Romberg, kurs wieczorowy (obsada 1), Scena Akademii PAPA
8 czerwca 18:00 - "Jak wam się podoba" W. Szekspira, reż. Michał Rzepka, kurs weekendowy 3 rok, Dom Kultury Orle Gniazdo
8 czerwca 20:00 - "Dybuk" Sz. Ans-kiego, reż. Anna Romberg, kurs weekendowy 2 rok, Dom Kultury Orle Gniazdo
9 czerwca 17:00 - "Wesele" S. Wyspiańskiego, reż. Anna Romberg, kurs weekendowy 1 rok, Dom Kultury Orle Gniazdo
9 czerwca 19:00 - "Drzewiej" W. Orkana, reż. Anna Romberg, kurs weekendowy 2 rok, Dom Kultury Orle Gniazdo
Miejsca spektakli:
Scena Akademii Sztuk Scenicznych PAPA, ul. Półwiejska 45, I piętro
Dom Kultury Orle Gniazdo, Osiedle Lecha 43
Bilety:
https://www.cognitoforms.com/MMR2/AkademiaPAPABilety
W razie pytań prosimy o maila: akademiapapa@gmail.com
"Z Mroku powstałeś..."
Współczesna reinterpretacja Dziadów w reżyserii Anny Romberg, to próba sprowadzenia teatru do jego pierwotnej, obrzędowej funkcji. W niezwykłym spotkaniu świata doczesnego ze światem utraconym poznajemy bohaterów walczących o odkupienie. Wykreowana w spektaklu metafizyczna rzeczywistość zderza się z nieznośnie namacalnym tu i teraz. Życie i śmierć jako przeciwstawne żywioły splatają się ze sobą w nierozerwalnym uścisku. Które z nich wygra? Czy możliwe jest przebaczenie, rozgrzeszenie, czy można mieć nadzieję? Aktorom udało się ożywić tkwiący w klasycznym tekście potencjał emocjonalny, a obecna w spektaklu fizyczność staje się wyraźnym punktem całego widowiska. Operowanie światłem i kompozycją przywodzi na myśl dzieła klasycznych malarzy, co nadaje całości przejmujący wymiar. Młodzi aktorzy udowadniają, że klasyczny tekst nie potrzebuje zbędnych unowocześnień, by nadal brzmieć świeżo i ponadczasowo.
Reż. Anna Romberg
"Wesele"
Reż. Anna Romberg
"Poczekalnia"
Reż. Maciej Zakrzewski
"Antyszanty"
Reż. Anna Romberg
"Nocne strachy"
Co się w nocy może stać? I czy jest się czego bać? Czy pod łóżkiem albo w szafie na potwora nie natrafię? I co gwiazdy wyczyniają, przed Księżycem się chowając? Jakie zagrożenie czyha na młodego lunatyka? Czy da się sny złowić wędką? Czy zabawki ożywia się ręką? Czy może same budzą się nocą z naszej wyobraźni pomocą? Zapraszamy na muzyczną podróż po świecie pomiędzy jawą a snem, dzieciństwem a dorosłością. Bajeczny spektakl nie tylko dla dzieci, pełen dynamicznych i lirycznych kołysanek, ruchu i tańca, z muzyką na żywo.
Reż. Anna Romberg
"Persowie"
Reż. Anna Romberg
"Dybuk"
Reż. Anna Romberg
"Na pograniczu dwóch światów"
Reżyseria: Anna Balcerzak
Premiera: 21 grudnia 2015"Devil revolution"
„Devil revolution” to spektakl pantomimy, który przygotowaliśmy specjalnie na 33 edycję Międzynarodowych Spotkań Teatru Pantomimy w Dreźnie w 2015 roku.
Inspiracją i tematem przewodnim spektaklu stały się europejskie i polskie teksty dotyczące piekła i sądu ostatecznego, między innymi "Faust" Goethego, "Igraszki z diabłem" Jana Drdy czy obraz "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga.
W królestwie piekieł obowiązują dość brutalne zasady. Okrucieństwo Mefistofelesa popycha inne diabły do rewolucji przeciwko niemu. Czy uda się diabłom stworzyć nowe utopijne społeczeństwo zła? Czy tylko zamienią jednego tyrana na innego, tak jak to miało miejsce w przypadku ziemskich rewolucji? Czy może istnieć szczęście i harmonia w piekle? Pomimo poważnego tematu spektakl jest pełen iście piekielnego humoru.
Reżyseria: Jan Romberg
"Dziób w dziób"
„Dziób w dziób” Maliny Prześlugi to spektakl dla dzieci i dla dorosłych. Pełna humoru i wzruszająca opowieść o pewnym podwórku i jego mieszkańcach: bandzie gołębi i wróblu, który chciałby do nich dołączyć. Kiedy w tajemniczych okolicznościach znika Janusz, jeden z gołębi, banda o jego śmierć oskarża kotkę. By pomścić Janusza postanawiają sięgnąć po środki ostateczne. Na ich drodze staje jednak wróbel Przemek. W spektaklu jest dużo ruchu, elementów akrobatycznych, a także muzyki, przez co spektakl jest bardzo dynamiczny, różnorodny, widownia pęka ze śmiechu i nie ma mowy o nudzie.
Reżyseria: Anna Balcerzak
Premiera: 5 czerwca 2015"Medea"
Gdy Jazon przybywa do Kolchidy po złote runo, Medea, za sprawą Afrodyty, zakochuje się w nim i za pomocą swoich czarów pomaga mu je zdobyć. Porzuca dla niego wszystko, zdradza dla niego rodzinę i ojczyznę. Zabija swojego młodszego brata, by umożliwić Jazonowi i sobie ucieczkę. On natomiast porzuca ją i ich dzieci i zamierza poślubić koryncką księżniczkę. Kreon, władca Koryntu, w obawie przed zemstą Medei, wygania ją z kraju wraz z dziećmi. Pozwala jednak zostać jej jeden dzień dłużej. Nie zdaje sobie sprawy, że właśnie tyle wystarczy Medei, aby dokonać straszliwej zemsty. Chcąc ukarać wiarołomcę sama również poniesie ogromną cenę.
Bardzo ważną rolę w spektaklu odgrywa muzyka, część tekstu jest śpiewana bądź towarzyszy jej w tle chór, do tego rekonstrukcje pieśni i muzyki starożytnej Grecji. Muzyka służy przekroczeniu znaczenia słowa, jest ubraniem słów w coś transcendentalnego. Śpiewom i monologom towarzyszy choreografia inspirowana ikonografią antyczną – malowidłami na wazach i mozaikami z czasów antycznych.
Reżyseria: Anna Balcerzak
Premiera: 5 czerwca 2015"Made in Poland"
"Made in Poland" Przemysława Wojcieszka to historia Bogusia, który postanawia zbuntować się przeciwko systemowi i wypowiada wojnę zakłamaniu i globalizacji. Popada przy tym w konflikt z miejscową mafią i... zakochuje się. Próbuje dowiedzieć się kim jest i co jest dla niego najważniejsze w życiu. Pomaga mu przy tym przykuty do wózka Emil, ksiądz, matka-hipiska i dawny nauczyciel-alkoholik.
Reżyseria: Anna Balcerzak
Choreografia: Jan Romberg
Premiera: 5 czerwca 2015
"Dziady"
Na podstawie I i II części "Dziadów" i poematu "Upiór" Adama Mickiewicza oraz dawnych pieśni żałobnych.
Zabierzemy widownię w podróż po dawnych wierzeniach, pełnych upiorów, duchów i diabłów, pełną tajemnicy i magii. Do świata, który raz jest logiczny i racjonalny, który jesteśmy w stanie pojąć i wszystko w nim wytłumaczyć, a za chwilę pełnego tajemnic, niewytłumaczalnego, nie dającego się zrozumieć i pojąć. Przeplata się świat z dzieciństwa, gdzie wierzymy w duchy, nabożnie idziemy do kościoła, śpiewamy z radością pieśni, ze światem nas dorosłych - bez wiary, pełnego wątpliwości i udręk.
Bardzo ważną rolę w spektaklu odgrywa muzyka, duża część tekstu jest śpiewana bądź towarzyszy jej w tle chór, do tego pieśni żałobne, pochodzące z późnego średniowiecza i XVIII wieku. Muzyka służy przekroczeniu znaczenia słowa, jest ubraniem słów w coś transcendentalnego.
Reżyseria: Anna Balcerzak
Premiera: czerwiec 2013
"Samobójca"
Jak małe wydarzenie z życia - nocny głód - może prowadzić do szeregu nieprzewidywalnych wydarzeń i doprowadzić biednego głodującego człowieka na krawędź śmierci? Gdy Siemion Podsiekalnikow budzi się w środku nocy nie wie, że w ciągu kilku godzin znajdzie się w sytuacji człowieka, który chce popełnić samobójstwo i zostanie otoczony mnóstwem ludzi, którzy chcą wykorzystać jego akt w obronie swoich interesów. Poprzez proste nieporozumienie, Erdman buduje piekielną maszynę, której raz wprowadzonej w ruch nie można powstrzymać. Pełna humoru tragikomedia ukazująca wizerunek stalinowskiej Rosji przez pryzmat zagubionej w świecie mas jednostki. Ponadto spektakl jest pełen metafizycznych pytań dotyczących życia i śmierci, które sprawiają, że dramat staje się nam bliski.
Reżyseria: Anna Balcerzak
Premiera: 11 czerwca 2016
"Ifigenia w Aulidzie"
Parys porywa piękną Helenę, Menelaos zbiera greckie wojska i na czele jego brata Agamemnona mają ruszyć na Troję. A tu nie ma wiatru i całe wojsko siedzi na plaży i czeka, zamiast grabić, gwałcić i mordować. Nie wypłyną, dopóki bogini Artemida nie ześle im wiatru. Jedynym wyjściem jest złożenie w ofierze córki Agamemnona – Ifigenii. Nasze wcześniejsze inscenizacje antycznych dramatów opieraliśmy na rekonstrukcji teatru antycznego. Tym razem postanowiliśmy historię nieco uwspółcześnić. Spektakl zaczyna się niemal jak komedia, by powoli budować napięcie i rozwijać dramaturgię sytuacji. Czy Agamemnon poświęci swoją córkę dla chwały Grecji, a może bogowie zmienią zdanie?
Reżyseria: Maciej Zakrzewski
Premiera: 12 czerwca 2016