INSTRUKTORZY

prev next

Anna Balcerzak

Metoda Stanisławskiego i Strasberga, zadania aktorskie, improwizacja, praca z tekstem, świadomość i plastyka ciała, pantomima, teatr fizyczny, ruch sceniczny, sceny klasyczne i współczesne.


Aktorka, reżyser, choreograf, założycielka i pedagog Akademii.


Występowała w spektaklach repertuarowych i gościnnie na scenach takich teatrów jak Teatr Wielki w Poznaniu, Teatr Ósmego Dnia w Poznaniu, Teatr Polski we Wrocławiu, Teatr na Woli w Warszawie.


Swój warsztat aktorski i pedagogiczny zdobywała przede wszystkich za granicą i pod okiem aktorów i reżyserów zagranicznych. Ukończyła kurs prowadzony przez Instytut Dynamiki Ruchu i Tańca w Essen (tytuł instruktora Improwizacji Tańca, Ruchu i Symboliki Ciała), kursy prowadzone przez Instytut Grotowskiego, Teatr Pieśń Kozła, Gardzienice, Instytut Aktorski w Turynie, Akademię Teatralną w Warszawie, absolwentów Petersburskiej Szkoły Teatralnej, wykładowców Szkoły Sztuki Aktorskiej i Reżyserii w Moskwie, wykładowców Lee Strasberg Film and Theater Institut w Nowym Yorku oraz wiele innych.

Od ponad ośmiu lat również sama uczy, przekazując swoje doświadczenie i pasję dalej, a także reżyseruje spektakle ze swoimi studentami i w ramach różnych projektów w Polsce i za granicą. Do tej pory wyreżyserowała ponad 20 spektakli i widowisk. W 2015 roku otrzymała stypendium twórcze Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.


Edyta Łukaszewska

Praca z tekstem, zadania aktorskie, sceny klasyczne.


W 1997 r. ukończyła Akademię Teatralną im. Zelwerowicza w Warszawie. 


Obecnie aktorka Teatru Nowego w Poznaniu. Można zobaczyć ją w spektaklach: Dom Bernardy Alba, Dom lalki, Mister Barańczak, Lokatorzy, Buntownicy, Miasto kobiet, Mokradełko, Obsługiwałem angielskiego króla, Przyjęcie dla głupca

Filmografia:

1996: Dom - studentka (odc. 13), 1997: Musisz żyć - Yopi, 1998: Małżowina - koleżanka M., 1998: O dwóch takich, co nic nie ukradli - Beata, 2001: Marszałek Piłsudski (odc. 1), 2002-2003: Kasia i Tomek - Ania, 2003-2010: Na Wspólnej - Helena Kulawik, 2003: Pogoda na jutro, 2004: Tulipany, 2006: Mrok - Jola Gajda (odc. 2), 2008: Wydział zabójstw - Anita Szewczyk (odc. 12), 2013: Prawo Agaty - Irena Popławska, właścicielka agencji niań (odc. 29)



Maciej Zakrzewski

Trening fizyczny, podstawy akrobatyki, ćwiczenia partnerskie, praca z rytmem, zadania aktorskie, improwizacja


Aktor, animator, instruktor, fotograf, muzyk.


Prowadził warsztaty teatralne m. in. dla Instytutu Teatralnego im. Raszewskiego w Warszawie i w Collegium Maius w Poznaniu.


Przez kilka lat pracował w Instytucie Grotowskiego we Wrocławiu.


Uczestnik i współorganizator wielu projektów artystycznych i teatralnych, realizowanych w ramach linii promotorskiej Instytutu Grotowskiego.  Od 2007 roku zaangażowany w międzynarodowy projekt badawczy Regula Contra Regulam prowadzony przez Raula Iaizę we współpracy z Instytutem J.Grotowskiego.


Obecnie występuje w Teatrze Rosa.


Agnieszka Sokolnicka

Agnieszka Sokolnicka (sopran) ukończyła I i II stopień wałbrzyskiej Szkoły Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w klasie skrzypiec Iwony Wesolińskiej. 

W roku 2004 rozpoczęła naukę śpiewu solowego na wydziale wokalnym  w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie prof. Ewy Wójciak – Wdowickiej. 

Podczas studiów w roku 2007 otrzymała nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie pieśni Karola Szymanowskiego na VIII Moniuszkowskim Konkursie Wokalnym Europejskiej Fundacji Promocji Sztuki Wokalnej „Złote głosy Mazowsza” w Warszawie. 

W tym samym roku podczas konkursowego przesłuchania w Teatrze Wielkim w Poznaniu została zaangażowana do projektu „Jutro Opera”, w którym wystąpiła jako Paquett w przedstawieniu „Candide” L. Bernstein’a, co zaowocowało wieloma przedstawieniami w  Teatro  Goldoni w Livorno, Teatro del Giglio Lucca, Teatro Alighieri Ravenna oraz Teatro Verdi Pisa z towarzyszeniem Florenckiej Orkiestry pod batutą Elio Boncompagniego w reżyserii Michała Znanieckiego. Przedstawienie to zostało również zrealizowane na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu.

W 2010 roku otrzymała stypendium Prezydenta Miasta Wałbrzycha za osiągnięcia artystyczne oraz wykonała partię Barbariny w „Weselu Figara” W.A.Mozarta w Teatrze Wielkim w Poznaniu pod batutą Francesco Botigliero.

W roku 2010/2011 została zaangażowana do niemieckiego Opernelitestudio w Theater Lübeck, gdzie wykonała role Sandmännchen, Taumännchen w przedstawieniu „Jaś i Małgosia” E.Humperdincka pod batutą Philippea Bacha oraz partię Heleny w „Mefistofelesie” A. Boito pod batutą Giacomo Sagripantiego. W tym samym roku kontynuowała naukę śpiewu w Musikhochschule w Lübeck w klasie prof. Anke Eggers.

W październiku 2011 roku została zaproszona do wykonania koncertowego opery „Candide” Leonarda Bernstein’a w Teatro Politeama Garibaldi w Palermo z towarzyszeniem L’Orchestra Sinfonica Siciliana pod batutą Elio Boncompagniego. 

Obecnie można ją usłyszeć między innymi w Operze Nova w Bydgoszczy oraz podczas licznych koncertów w całej Polsce.

Swoje umiejętności wokalne rozwijała podczas kursów wokalnych pod okiem wielu znanych artystów, m. in. Teresy Żylis-Gara, Jadwigi Rappe, Poul Esswooda, Heleny Łazarskiej i Anny Radziejewskiej.

Współpracowała z takimi dyrygentami jak: Elio Boncompagni, Roman Brogli - Saher, Giacomo Sagripanti, Francesco Botigliero, Mieczysław Dondajewski, Philippe Bach, Ludwig Pflanz ,Jerzy Kosek oraz reżyserami: Lukasem Kindermannem, Michałem Znanieckim, Ryszardem Perytem i Herbertem Adlerem.


W Akademii uczy już od 2012 roku.

 
 

Jan Romberg

Aktor, mim, reżyser, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Pantomimy w Dreźnie i Międzynarodowego Festiwalu Teatru Fizycznego MIME>Berlin.


Prowadzi zajęcia z improwizacji i pantomimy.


Obecnie występuje w Mimebuhne Dresden i w międzynarodowym zespole Mind Movement Research. Ze swoimi spektaklami występuje na całym świecie. Ukończył wiele międzynarodowych projektów i szkół pantomimicznych. Uczył się między innymi u Giselle Schwenck, Gregga Goldstona, Gyongyi Biro, Radima Vizvary.


Renata Dobkowska

Absolwentka szkoły baletowej. Prowadzi zajęcia z baletu w Akademii, a także w Szkole Baletowej Anny Niedźwiedź w Poznaniu. Występuje między innymi w "Alicji w krainie czarów" (jako Alicja) na deskach Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Poznaniu.


Piotr Antek Kurjata

Aktor. Absolwent MA Acting na Manchester Metropolitan University Teatru Pieśń Kozła we Wrocławiu oraz Diploma in Physical Theatre Practice w Adam Smith College w Szkocji. Uczestnik wielu warsztatów teatralnych. Brał udział w licznych spektaklach, zarówno w  Polsce jak i za granicą m. in. : Requiemaszyna Marty Górnickiej, założycielki i reżyserki Chóru Kobiet, projekcie tanecznym delayScape Moniki Smekot w Szkocji, Natura Morte Rosyjskiej Grupy Derevo i wielu innych. Pracował również z Moon Fool Company (Anglia) i Akhe (Rosja), Współzałożyciel polsko - szkockiego Teatru Gappad w Glasgow. Były członek zespołu artystycznego Jubilo zajmującego się projektami skierowanymi do osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.


Dorota Michalak

Tancerka, performerka, animatorka.


Swoje doświadczenie opiera na różnorodnych technikach pracy z ciałem, począwszy od pantomimy, poprzez teatr ruchu, aż po szeroko pojęty taniec współczesny, Body-Mind Centering i praktyki wschodnie. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca w 2015r. Kształci się podróżując po Europie, biorąc udział w licznych festiwalach i warsztatach, m. in.: P.A.R.T.S. Summer School, Warsztaty Les Ballets C de la B, Performers Lab Project, Ibiza Contact Festival, Academy of New Dance and Improvisation. W latach 2011-2014 związana z Teatrem Tańca Koinspiracja. Od 2014r. współpracuje ze Studiem Teatralnym Blum, gdzie uczestniczy w tworzeniu spektakli dla najmłodszych jako choreografka, aktorka i animatorka. Pracowała m. in. z Isabelle Schad przy spektaklu „Collective Jumps” oraz z Daliją Aćin Thelander i Keren Levi przy „Up side down”. Organizuje międzypokoleniowe warsztaty ruchowo-performatywne i interdyscyplinarne działania w przestrzeni publicznej. w ramach projektu Atak Przestrzeni przy Centrum Amarant. Od 2015r. współpracuje z kolektywem IciZéla z Caen (Francja), który skupia się na badaniu relacji między muzyką, ruchem i środowiskiem. Obecnie prowadzi zajęcia ruchowe w Akademii Sztuk Scenicznych w Poznaniu. Angażuje się w projekty site-specific z pogranicza sztuk.