Warsztaty

"Zarządzanie i technologie w teatrze"

z Janem Rombergiem (Berlin).


29-30 sierpnia 2020



English description below.


Pracujesz w teatrze zawodowym, ale czasami nie wiesz, jak porozumieć się z ekipą techniczną, czego możesz od nich oczekiwać, jakie są możliwości oświetlenia i nagłośnienia?


Prowadzisz swój zespół zawodowy lub amatorski i sam musisz zająć się oświetleniem i nagłośnieniem organizowanych spektakli, koncertów i wydarzeń?


Organizujesz lub chcesz organizować wydarzenia kulturalne: spektakle, a nawet festiwale, ale nie wiesz, jak zaplanować takie wydarzenia, z jakich narzędzi korzystać, jak napisać wnioski o dofinansowanie i rozliczyć taki projekt?


Jesteś aktorem, ale musisz czasami znaleźć się po drugiej stronie - zorganizować sobie przestrzeń do prób i występów, zająć się promocją, pozyskaniem funduszy, reżyserią świateł... jednym słowem WSZYSTKIM?


Zapraszamy na warsztaty z Janem Rombergiem z Niemiec, który od ponad 10 lat organizuje spektakle, festiwale, pracę teatrów, sam jest aktorem, ale również reżyserem, inżynierem i managerem. Organizował pracę kilku teatrów w Niemczech, liczne międzynarodowe festiwale i projekty unijne.

Termin: 29-30 sierpnia
sobota 11:00-20:00, niedziela 10:00-17:00

Miejsce:
Akademia Sztuk Scenicznych PAPA
ul. Półwiejska 45
Poznań

Warsztaty będą prowadzone w języku angielskim, w razie potrzeby tłumaczone na język polski.

Ilość miejsc ograniczona: max 10 uczestników.

Wystawiamy rachunki i zaświadczenia o ukończeniu warsztatów.

Koszt: 450 zł
Dla absolwentów Akademii PAPA: 350 zł

Zgłoszenia:
Więcej informacji i plan warsztatów w języku angielskim:



[English]

To run a theater requires more professions then only the actor. While it’s the actors profession to act on stage a basic knowledge of the work next, under and above the stage is clearly helpful. In large theaters it enhances the communication to the technical and management employees and in consequence helps with a better artistic outcome. In small and free theater companies a lot of the around-work has to be done by the actor himself. Knowing how to do it is even more helpful under such circumstances.

Structure:

1. Management
1.1. Case study “venue”– how to create and hold an independent theater
1.2. Case study “project” organization: budget, project structure, financing, risk management
1.3. Background “data based decision”: introduction to Entertainment science, the consumer side of Theater, Milieu studies
1.4. Practical demonstration: collecting payments online and offline easily in a few steps

2. Stage technology and its connection to art and audience
2.1. Introduction and practical demonstration: Types, mounting, communication and control of stage light and sound
2.2. Introduction and practical demonstration: LED vs. bulk – the pitfall of spectra and eye
2.3. Introduction and practical demonstration: The dimensions of Light Design

The lecturer:


The workshop is run by Jan Romberg from Berlin.

Just as the workshop his career spans from technology, management and acting:

· he studied engineering in Dresden receiving University Diploma and PhD and works as engineer in rail car industry and medical device industry

· he managed eleven editions of mime theater festivals in Dresden and in Berlin and is head of a theater association and was partner manager in an EU project

· while being member in mime ensembles in Stuttgart and Dresden he performed in the ensembles venues for about 9 years, followed by performing internationally within a mime duet for another four years and he is occasionally directing mime plays

· he is an experienced teacher running trainings about superconductivity and material physics for university students, professional mime trainings at PAPA and international festivals, his main teaching principle is to empower the students to get it done themselves though understanding the underlying principles and clear demonstrations of its use
 
 
Pytania/Questions: akademiapapa@gmail.com